Elektroninio verslo ir elektroninės parduotuvės privalumai šiandieninėje rinkoje

//Elektroninio verslo ir elektroninės parduotuvės privalumai šiandieninėje rinkoje

Kalbant apie elektronines parduotuves ir tai, kad elektroninės parduotuvės kūrimas yra viena populiariausių paslaugų virtualioje rinkoje, tikslinga apie tai kalbėti elektroninio verslo kontekste. Kalbant paprastai, tai elektroninis verslas yra įvairių verslo operacijų atlikimas bei įmonės veiklos valdymas, naudojant informacines technologijas duomenų perdavimo tinklų aplinkoje. Daugelio mokslinių straipsnių autorių teigimu, būtent internetas yra vienas esminių elementų elektroniniame versle.

Elektroninio verslo atsiradimą ir klestėjimą suponuojančius veiksnius galima suskirstyti į tris grupes:

  • Technologiniai veiksniai, apimantys spartų interneto technologijų vystymąsi, asmeninių kompiuterių prieinamumą daugeliui vartotojų ir pan.;
  • Ekonominiai veiksniai, apimantys verslo globalizacijos procesus, finansavimo galimybes, standartinių prekių bei paslaugų paplitimą ir pan.;
  • Socialiniai veiksniai, apimantys kintančius vartotojų įpročius, nesunkiai įgyjamas kompetencijas elektroniniam verslui kurti bei valdyti ir pan.

Elektroniniame versle teikiamos elektroninės paslaugos, kurių spartus populiarėjimas yra tiesiog stulbinantis. Elektroninės paslaugos atitinka tokius aspektus: jos yra teikiamos per atstumą, teikiamos elektroninėmis priemonėmis ir teikiamos, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo prašymą. Elektroninės paslaugos yra teikiamos internetinėje erdvėje, pavyzdžiui, interneto puslapių kūrimas, internetinės bankininkystės paslaugos, įvairios prekybos paslaugos ir kt.

Mokslininkai ir tyrėjai būtent elektronines parduotuves traktuoja kaip vieną pagrindinių elektroninio verslo modelių. Todėl nenuostabu, kad elektroninės parduotuvės kūrimas yra labai populiari paslauga, kurios paklausa nuolat auga.

Kadangi elektroniniame versle egzistuoja dvi pagrindinės pusės, t. y. pardavėjai ir pirkėjai, tai ir elektroninės parduotuvės turi daug privalumų tiek pardavėjams, tiek pirkėjams.

Elektroninių parduotuvių privalumai pirkėjams

Pirmiausia, vartotojas gauna didelę vertę. Jis turi labai platų pasirinkimą ir visišką kontrolę savo rankose. Vos keliais spustelėjimais jis gali pereiti į konkurento elektroninę parduotuvę, jei jo netenkina kaina, sąlygos, informatyvumas ir pan. Čia atsiskleidžia ne tik tai, koks svarbus elektroninės parduotuvės kūrimas, tačiau ir informacija joje – tekstas turi informuoti, sudominti, paskatinti veikti!

Kaina – dar vienas kriterijus, kodėl vartotojui patrauklus pirkimas elektroninėje parduotuvėje. Pastarosiose, palyginti su įprastinėmis prekybos vietomis, prekės bei paslaugos dažniausiai kainuoja mažiau.

Dar vienas elektroninės parduotuvės pranašumas pirkėjui – spartumas. Laikas – labai brangus šiandieniniam vartotojui, todėl galimybė apsipirkti greitai labai masina. Maža to, apsipirkti elektroninėje parduotuvėje pirkėjas gali bet kuriuo paros metu ir iš bet kurios vietos (tereikia, kad būtų kompiuteris ir interneto ryšys). Tai itin reikšmingas kriterijus užimtumo ir parduotuvių darbo laiko kontekste.

el verslo privalumai

Taip pat būtina paminėti ir tai, kad apsipirkti elektroninėje parduotuvėje gali asmenys, kurie dėl negalios ar ligos negali nuvykti į parduotuvę. Tai ženkliai prisideda prie jų gyvenimo kokybės ir pasitikėjimo savimi, nes nereikia kaskart prašyti kitų asmenų padėti jiems nuvykti į parduotuvę ar tiesiog nupirkti reikiamų dalykų.

Elektroninių parduotuvių privalumai pardavėjams

Elektroninių parduotuvių kūrimas sparčiai populiarėja ir masina naujuosius verslininkus, o drauge ir tuos, kurie jau turi nemažą patirtį verslo sektoriuje. Kokie elektroninių parduotuvių privalumai jų savininkams, t. y. pardavėjams?

Pirmiausia, tai tokia parduotuvė kainuoja ženkliai mažiau nei įprasta prekybos vieta. Pirmiausia, prekybos vietai reikalingos patalpos, tad reikia arba didelių pradinių investicijų joms įsigyti, arba kasmėnesinių išlaidų patalpų nuomai. Elektroninė parduotuvė „nereikalauja“ patalpų, nebent reikalingas sandėlis prekėms sandėliuoti. Tačiau tokiu atveju šios paskirties patalpų kaina ženkliai mažesnė nei prekybinių patalpų.

Dar vienas svarbus finansinis aspektas – įprastoje parduotuvėje reikalingi žmogiškieji ištekliai, t. y. pardavėjai, taip pat konsultantai, administratoriai ir pan. Kuo didesnis kolektyvas, tuo didesnės išlaidos darbo užmokesčiui bei mokesčiams už darbuotojus. Vykdant elektroninę prekybą yra ženkliai mažesnis personalo poreikis, o neretai didžiąją dalį darbų padaro pats parduotuvės savininkas. Elektroninės parduotuvės kūrimas – tai pradinė investicija. Toliau reikalingas kasmėnesinis mokestis tiems, kurie parduotuvę administruos. Taip pat dažnai samdomas pardavimų vadybininkas ir asmuo, kuris kuruoja prekių užsakymo, išsiuntimo klientams procesus. Tokia personalo sudėtis daug mažesnė nei įprastoje parduotuvėje.

Elektroninės parduotuvės pardavėjams padeda fiksuoti, stebėti bei vertinti lankytojų ir pirkėjų srautus.

Verta pagalvoti ir apie tai, jog šiais laikais vienu svarbiausių bet kurio verslo elementų yra interneto svetainė. Tad nenuostabu, kad interneto puslapių kūrimas yra ypač populiari paslauga, kurios paklausa didžiulė. O interneto svetainė, jei norite, kad ji efektyviai atliktų jai priskirtas funkcijas, turi būti taip pat nuolat administruojama, papildoma naujausia informacija, nauju turiniu ir pan. Jei vykdysite elektroninę prekybą, atskiros interneto svetainės galite neturėti, pakaks elektroninės parduotuvės, tad ir išlaidų sumažės.

Elektroninės parduotuvės… trūkumai?

Kartais galime išgirsti, kad elektroninė prekyba, be ilgo sąrašo jos teikiamų privalumų, turi ir trūkumų: tiek pirkėjams, teik ir pardavėjams. Tačiau šiandieninės technologijos bei jų teikiamos galimybės leidžia tuos trūkumus nesunkiai kompensuoti.

Kaip didžiausias trūkumas pirkėjui minimas tas, jog pirkėjas negali norimo įsigyti daikto apžiūrėti, paliesti ir išbandyti. Tai tiesa, tačiau tik dalinai. Šiuolaikinės technologijos leidžia vartotojams norimą įsigyti prekę pamatyti. Tokią galimybė suteikia elektroninėje parduotuvėje patalpintos prekės nuotraukos, o vis populiaresniu sprendimu tampa ir vaizdo medžiagos demonstravimas. Būtent tai pagrindžia teiginį, kad nereikia taupyti elektroninei parduotuvei. Elektroninės parduotuvės kūrimas priklauso nuo kainos, o kaina – nuo užsakovo poreikių ir galimybių. Jei norite kuo didesnio informuotumo klientui, t. y. pavaizduoti prekę ne tik statiškai, tačiau ir vaizdine medžiaga – investuokite daugiau į elektroninę parduotuvę. Šios investicijos atsipirks.

Dar vienu trūkumu įvardijamas kokybės klausimas. Dažnai pirkėjai, priimdami sprendimą pirkti, dvejoja, o kas, jei prekė bus nekokybiška? Būtent dėl to prieš pirkdami perskaitykite prekių grąžinimo sąlygas, kad užsitikrintumėte, jog prekės kokybei neatitikus jos aprašymo, galėsite prekę grąžinti.

Kalbant apie elektroninės parduotuvės trūkumus pardavėjui, tai dažniausiai įvardijama tai, kad nėra galimybės daryti poveikio pirkėjui. Visgi šiandieninės reklamos galimybės ir technologijos leidžia panaudoti daug psichologinių poveikį darančių metodų, kurie sėkmingai „talkina“ pardavėjams.

Elektroninės parduotuvės kūrimas: greita, paprasta ir patogu

Jei nuspręstumėte atidaryti įprastą parduotuvę, turite pasiruošti, kad daug laiko užims visi paruošiamieji darbai iki tol, kol Jūs atversite savo parduotuvės duris klientui. O darbų gausa didžiulė, pavyzdžiui, prekybos ploto paieška; prekybos ploto remontas ir pritaikymas Jūsų veiklai; leidimų, jei jie reikalingi, atsižvelgiant į Jūsų veiklą, gavimas; prekių užsakymas; inventoriaus užsakymas; prekių išdėliojimas ir kt. Norite išvengti daug piniginių ir laiko kaštų? Elektroninės parduotuvės kūrimas – idealus sprendimas. Elektroninę parduotuvę galite turėto vos per kelias dienas! Išlaidos elektroninės parduotuvės administravimui bus itin menkos, palyginti su tuo, kiek Jums kainuotų įprastos parduotuvės išlaikymas.

Elektroninės parduotuvės kūrimas yra atsakingas procesas, kurį rekomenduojame patikėti tik profesionalams. Kompetentingi specialistai pasirūpins Jūsų elektroninės parduotuvės dizaino kūrimu. Pastarajam verta skirti nemažai dėmesio ir daugiau investicijų. Vizualinis vaizdas neretai sudaro potencialiems pirkėjams pirminę nuomonę, todėl patrauklus, originalus ir Jūsų veiklą atspindintis dizainas bus sveikintinas sprendimas.

Elektroninių parduotuvių programavimas – dar vienas žingsnis elektroninės parduotuvės kūrimo procese. Taip pat specialistai, atsakingi už Jūsų elektroninės parduotuvės kūrimą, integruos buhalterinės apskaitos sistemas, suprogramuos reikalingus modulius, patikrins elektroninės parduotuvės veikimą ir patobulins ją iki idealaus rezultato.

2019-02-06T11:47:43+00:00